Liceum Ogólnokształcące w Miechowie

Dobré rano! Licealiści w …labiryncie – czyli nasza wycieczka do Czech

W drugim tygodniu września nasi uczniowie z klas: 3a, 3d, 3b i 2d wraz z opiekunami: p. Renatą Oleksy, p. Joanną Uchto, p. Ewą Wesołowską, p. Radosławem Werysem i p. Łukaszem Gumulą, wzięli udział w wycieczce do Czech. Najpierw mieliśmy ogromną przyjemność podziwiania Skalnego  Miasta – fantastycznego kamiennego  labiryntu wyrzeźbionego  siłami natury. Przechadzaliśmy się po wyznaczonych szlakach, a zachwytom widokiem niezwykłych ostańców wznoszących się ku niebu i pokrytych lasem, nie było końca. W tym miejscu niektóre skały liczą niemal sto metrów! Dokładniej mówiąc, najwyższa forma skalna Kochankowie (czes. Milenci) osiąga wysokość 81,4 metrów, a najwęższe przejście między skałami ma tylko 50 centymetrów szerokości. Bez wątpienia, Adrspach to miejsce niezwykłe, które robi wrażenie na turystach z całego świata. Co ciekawe, między innymi  w tym miejscu kręcono „Opowieści z Narnii”.

Z tego bajkowego labiryntu ruszyliśmy do serca Czech – Pragi. To miasto gotyckich wież i barokowych budynków, jakby wprost  z kart powieści Franza Kafki. Tajemnica Zamku Praskiego, kręte uliczki Starego Miasta i stoickie piękno Mostu Karola – wszystko to  stanowiło dla nas niemałą zagadkę do odkrycia… Podziwialiśmy między innymi: Katedrę św. Wita, Zamek Królewski, Kościół św. Jerzego. Byliśmy świadkami uroczystej  odprawy warty przed Pałacem Prezydenckim. Spacer po Ogrodach Królewskich, rejs po Wełtawie, zwiedzanie jaskini Punkevni i znalezienie się nad Przepaścią Macochy, w  jednym  z najpiękniejszych i najbardziej tajemniczych miejsc na Morawskim Krasie, na długo pozostaną w naszej pamięci.