W dniach 10-12 czerwca br. odbyła się wycieczka klasy 1 „a” do Kotliny Kłodzkiej i Pragi. Opiekę nad uczniami sprawowały: pani Agnieszka Gajos, pani Joanna Jastrząb i pani Barbara Zaich.
Pierwszy dzień zaczęliśmy od wizyty w Kopalni Złota, gdzie znajduje się m.in. Sztolnia Gertruda, Chodnik Śmierci oraz, jedyny w Polsce, podziemny wodospad w Sztolni Czarnej. Następnie pojechaliśmy do Kłodzka, spacerowaliśmy po Starówce, przeszliśmy Podziemną Trasą Turystyczną. Zwiedzaliśmy również Twierdzę Kłodzko, wraz z podziemiami, gdzie początkowo znajdował się gród z czasów Mieszka I, później średniowieczny zamek, który ostatecznie stał się pruską fortecą.
Drugiego dnia, pod okiem pani przewodnik, poznawaliśmy tajemnice czeskiej Pragi. Spacerowaliśmy po wzgórzu zamkowym, przeszliśmy przez Małą Stranę- dzielnicę pięknych barokowych pałaców, uroczych ogrodów, malowniczych kamieniczek, wąskich uliczek, zaułków i zabytkowych kościołów- aż do Mostu Karola. Widzieliśmy również Teatr Stanowy, Vaclawskie Namesti, Plac Republiki oraz Bramę Miejską.
Trzeciego dnia nastąpiło spotkanie z przyrodą. Niezapomnianych wrażeń dostarczyło nam wejście na najwyższy szczyt Gór Stołowych- Szczeliniec. Odwiedziliśmy także Błędne Skały, czyli labirynt szczelin i zaułków, gdzie kręcono film „Opowieści z Narni. Książę Kaspian”. Naszą wycieczkę zakończyła wizyta w Kaplicy Czaszek – wielkim wspólnym grobowcu ofiar wojen śląskich i chorób zakaźnych z XVIII w. – skąd udaliśmy się do Parku Zdrojowego.