Uczniowie klasy 2a wraz z wychowawczynią Ewą Wesołowską, a także opiekunkami Małgorzatą Kałwą i Joanną Uchto wzięli udział w wycieczce do stolicy.

Dzień pierwszy – barwy historii. KOLOR CZERWONY

Podróż do Warszawy odbyła się pociągiem i prawie jak w piosence „ściskając w ręku kamyk zielony patrzyliśmy jak wszystko zostaje w tyle”. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym przez dwie i pół godziny mogliśmy obcować z historią, poczuć  rytm „bijącego serca walczącej stolicy”, a nawet odczuć klimat tamtych dni, np. przechodząc kanałami. Wzięliśmy udział w projekcji krótkiego  filmu „Miasto ruin”, który pokazuje zrujnowane miasto w marcu 1945 widziane z pokładu liberatora nadlatującego od południa i zataczającego krąg nad Warszawą.

Dzień drugi – nauka, historia, muzyka. KOLOR BIAŁY

„Biały to kolor nierozszczepionego światła, więc jako kolor, który wszystko w sobie zawiera, stanowi symbol początku, otwartych możliwości, nowego”. I taki był właśnie drugi dzień naszego pobytu w Warszawie. Zaczęło się od inspirującej wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Potem udaliśmy się do Planetarium, które znajduje się tuż obok CNK. Miejsca te łączy nie tylko wspólna misja, ale i korytarz, więc podróżując prawie „mleczną drogą” mogliśmy  na sferycznym ekranie podziwiać  wyjątkowe filmy i  przyjrzeć się gwiazdom, które świecą na niebie najjaśniej. Niekwestionowany król nocnego nieba – choć widoczny gołym okiem nawet w ciągu dnia – Syriusz zaprowadził nas do wnętrz Zamku Królewskiego. Ostatnim punktem programu był Teatr Muzyczny Roma, gdzie obejrzeliśmy wyjątkowy musical “We will Rock You” – historię o sile muzyki, buncie i odwadze. Śledziliśmy losy marzyciela buntownika Galileo. Było też poszukiwanie legendarnego wiosła… i wolności. Bo rock to wolność… Spolszczone piosenki zespołu Queen były  motywem przewodnim całego przedstawienia.

Dzień trzeci – KOLOR BŁĘKITNY

Środę spędzaliśmy w jednym  z najpiękniejszych zespołów parkowo-pałacowych w Europie – Łazienkach. Królewski spacer na ponad 70 ha zieleni wśród wspaniałych XVIII-wiecznych  pałaców  i pawilonów to było  relaksujące doświadczenie. Odwiedziliśmy wszystkie najpiękniejsze budowle z czasów stanisławowskich, poczynając od Pałacu na Wyspie. Ostatnim punktem na mapie naszego zwiedzania były  Pałac i Ogrody w Wilanowie. Miejsca, które  uruchamiają wyobraźnię i przenoszą w czasy miłosnych historii króla Jana III Sobieskiego i Marysieńki.